Рожнівська сільська рада
ОФІЦІЙНИЙ ВЕБСАЙТ
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Реклама і діти

Дата: 13.12.2021 11:10
Кількість переглядів: 1144

Реклама нас атакує з усіх боків. Варто зайти в Інтернет, увімкнути телевізор чи навіть просто вийти на вулицю…Але крім основної функції – інформувати, реклама здатна формувати та змінювати світогляд і поведінку людей, маніпулювати ними.

Улюбленою аудиторією рекламодавців є діти, з їхньою вразливістю і нестійкою психікою.

Дитячий мозок вбирає, як губка, все, що транслюється з екрану. Чим молодша дитина, тим легше їй щось внушити. Але і підлітки, якщо їх не вчили критично ставитися до інформації, - легка мішень для рекламних компаній. Орієнтуючись на підростаючі покоління, фірми борються також і за увагу своїх майбутніх клієнтів тому що:

  • у дитини зазвичай є кишенькові гроші, які вона обов’язково витратить під впливом реклами;
  • діти впливають на батьків, змушуючи їх купувати те, що вони бачили в рекламі;
  • реклама з самого дитинства виховує в дітях споживачів, людей, які прагнутимуть купувати товари у майбутньому.

На захисті вразливої і ще несформованої психіки наших дітей стоїть Закон України «Про рекламу», а саме ст.20 «Реклама і діти», яка визначає певні вимоги до рекламних сюжетів.

Зокрема забороняється реклама:

  • з використанням зображень дітей, які споживають або використовують продукцію, призначену тільки для дорослих чи заборонену законом для придбання або споживання неповнолітніми;
  • з інформацією, яка може підірвати авторитет батьків, опікунів, піклувальників, педагогів та довіру до них дітей;
  • з вміщенням закликів до дітей придбати продукцію або звернутися до третіх осіб з проханням зробити покупку;
  • з використанням зображень справжньої або іграшкової зброї, вибухових пристроїв.

До того ж, реклама не повинна містити зображення дітей у небезпечних ситуаціях чи за обставин, що у разі їх імітації можуть завдавати шкоди дітям або іншим особам, а також інформації, здатної викликати зневажливе ставлення дітей до небезпечних для здоров’я і життя ситуацій.

 Також, Законом України «Про рекламу» передбачено, що реклама не повинна завдавати дітям моральної чи фізичної шкоди, викликати у них відчуття неповноцінності.

Реклама не повинна вказувати на можливість придбання рекламованого товару, розрахованого переважно на дітей, кожною сім’єю без урахування можливостей її бюджету.

Реклама не повинна створювати у дітей враження, що володіння рекламованою продукцією дає їм перевагу над іншими дітьми.

Зі свого боку батьки мають пояснювати дітям, що таке реклама і з якою метою її демонструють.

У разі виявлення реклами з ознаками порушення Закону України «Про рекламу», можна отримати консультацію за телефоном (0342) 559617,  або надіслати звернення в управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області на електронну адресу ifyzps@vetif.gov.ua.

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних