ЦНАП – зручні послуги там, де живуть люди
Нещодавно Центру надання адміністративних послуг Рожнівської об’єднаної територіальної громади виповнилося 2 роки. Ми вирішили поспілкуватися з керівницею Рожнівського ЦНАПу Надією Марчук і розпитати її про те чи став Центр для мешканців нашої громади місцем до якого звертаються охоче.
Пані Надіє, чи виправдало відкриття ЦНАПу очікування мешканців Рожнівщини?
Надія Марчук: Думаю, що не помилюся, якщо скажу, що очікування виправдалися. Вочевидь ідея отримання більшості державних послуг в одному місці за принципом «єдиного вікна» є дуже затребуваною. Люди не мають ані часу, ані бажання ходити численними кабінетами і службами, щоб добитися якоїсь послуги. Старші люди пам’ятають часи, коли щоб отримати довідку, потрібно було спочатку надати декілька інших довідок, написати кільканадцять заяв від руки і відстояти не одну чергу. ЦНАП працює за іншим принципом – наші адміністраторки самі підготують потрібні бланки і відвідувачам у більшості випадків потрібно буде лише поставити підпис. На мою думку це дуже зручно і дозволяє суттєво зекономити час, якого всім нам так бракує. В селі завжди є чим зайнятися.
А що змінилося за ці два роки? Чи можна говорити про розвиток?
Н.М.: Безумовно можна - на час відкриття ЦНАПу ми могли надавати близько 80 послуг, нині ж цей перелік складається з майже 300 сервісів, які стануть у нагоді як звичайним мешканцям, так і підприємцям. І головне, що не потрібно нікуди їхати – послуги можна отримати безпосередньо в громаді, адже раніше потрібно було їхати у Косів, щоб отримати подібні послуги.
У нашу громаду входить 4 населених пункти – села Кобаки, Химчин, Рибне та безпосередньо Рожнів. Мешканці цих сіл мають їхати у ЦНАП до Рожнова?
Н.М.: Ні! Звичайно, що у Рожнові знаходиться сам ЦНАП, як головний центр надання послуг, але ми облаштували віддалені робочі місця для адміністраторів у Химчині та Кобаках і тому мешканці цих населених пунктів у більшості випадків можуть отримати потрібні послуги у своєму рідному селі. Мешканці Рибного поки мусять звертатися до нашого ЦНАПу у Рожнові, але ми ще до війни подали заявку на облаштування віддаленого робочого місця і там, тому чекаємо, що як тільки буде така можливість, ми і в Рибному матимемо адміністратора.
По які послуги люди приходять найчастіше?
Найбільш затребувані, як правило, соціальні послуги – субсидія, призначення допомоги для малозабезпечених категорій. Також доволі часто до нас приходять щоб зареєструвати місце проживання.
Здається цю послуги нещодавно додали в Дію і люди можуть то самі зробити.
Так, але не всі про цю можливість знають, дехто не вміє користуватися додатком Дія чи порталом, а у когось немає таких «гаджетів», які дали би можливість то зробити самостійно. А ще є чимала категорія людей, які більше цінують живе спілкування і можливість поставити якісь додаткові питання адміністратору. Тому поки що ЦНАП залишається затребуваним місцем, де можна отримати послуги.
Як багато людей звертається до ЦНАПу?
За останні 12 місяців до нас звернулося більше 3 тисяч людей – і це цифри лише по Рожнову, без урахування віддалених робочих місць. Фактично, якщо порахувати, то в середньому це більше 10 відвідувачів кожного робочого дня.
Чи побільшало звернень через війну? Зараз у нашій громаді додалося населення за рахунок внутрішньо-переміщених осіб.
Днями була нарада про те, що ми у ЦНАПі будемо реєструвати вимушених переселенців у системі «Соціальна громада», але поки що вирішуються організаційні та технічні питання – там потрібно провести підготовчу роботу на центральному рівні. Але ми готові включитися в цю роботу, маємо потрібні знання і навички, тому чекаємо лише сигналу.
Дякуємо, пані Надіє, і бажаємо успіхів Вам і Вашим колегам!
Нагадаємо, що ЦНАП розташований за адресою с. Рожнів, Героїв Небесної Сотні, 26.
Також послуги можна отримати у с. Химчин, Незалежності, 49 та с. Кобаки, Незалежності, 1.